ח"כ סוכות דורש: חילוט לכספי התמיכה לחווארה

    איתי גדסי No Comments on ח"כ סוכות דורש: חילוט לכספי התמיכה לחווארה

    ח"כ צבי סוכות מבקש משר הביטחון לחלט את הכספים שנאספו עבור תושבי הכפר חווארה, מחשש שאלה ישמשו לטרור: "ישמשו להמשך הסתה ורצח"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ראשון שעבר נרצחו בחווארה האחים הלל ויגל יניב הי"ד, בזמן שהיו בדרך מביתם שבהר ברכה אל ישיבות ההסדר שבהן הם למדו.

    באותו ערב הגיעו יהודים אל הכפר, שרפו רכבים ויידו אבנים. כתגובה לכך, פעיל השמאל יאיא פינק פתח בקמפיין מימון המונים ברשת לטובת ערביי הכפר חווארה וגייס לטובתם מעל למיליון וחצי שקלים.

    בהמשך התפרסמו תחקירים שעלו בכלי התקשורת השונים על תמיכה בטרור של תושבי הכפר חווארה, לרבות חשיפה על כך שבעלי מגרש הגרוטאות שהוצת הוא מחבל שישב בכלא הישראלי חמש שנים שהביע תמיכה בפיגוע הרצחני, נמצא בקשר עם ארגון הטרור 'גדודי חללי אל אקצא' ובנו הצטלם עם נשק לא חוקי. ובנוסף, לפני כחודשיים התקיים טקס תמיכה בטרור בבית הספר המרכזי בכפר.

    בעקבות כך ח"כ, פנה צבי סוכות בשאילתא אל שר הביטחון בבקשה שמשרד הבטחון יוודא שהכספים שנאספו לא יעברו למחבלים ותומכי טרור, ובמידה שאכן אין פיקוח ובהתחשב בעובדה שבכפר יש כמות משמעותית של תומכי טרור – מצופה ששר הביטחון יחלוט את הכספים הללו בהתאם לסעיף 41 בחוק איסור מימון הטרור.

    ח"כ צבי סוכות מסר: "איסוף כספים והעברתם למחבלים משוחררים ותומכי טרור זו עבירה על החוק. אנחנו חיים במדינת חוק, וגם מי שמעוניין מסיבות כאלה או אחרות ליצור קמפיינים ולאסוף כסף מהציבור כדי לתמוך בערביי חווארה צריכים להקפיד על חוקי המדינה, ולא להעביר כספים לתומכי טרור. במידה ואכן הכספים לא מפוקחים ובהתקיים החשש הסביר שהכספים יועברו לגורמי טרור נבקש ממשרד הביטחון לחלט את הכספים".

    מארגון תורת לחימה נמסר: "הקמפיין המטורלל של יאיא פינק לטובת כפר המרצחים חווארה, עלול לסייע למחבלים ידועים תושבי הכפר (כפי שהתפרסם במספר כתבות תחקיר) המחזיקים בפועל בנשק בלתי חוקי כולל צה"לי, ומשתתפים יום יום בטרור באמצעות ירי, זריקת אבנים ובקבוקי תבערה כנגד יהודים, אנשים נשים וטף, ונגד חיילי צה"ל. חובת שר הביטחון יואב גלנט לחלוט כספים אלו. אחרת, הללו ישמשו להמשך הסתה ורצח בכפר זה בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד ודמם נשפך כאחד".



    0 תגובות